Kalendarz e-commerce Kalendarz e-commerce

Zaplanuj działania marketingowe zwiększające sprzedaż Twojego e-commerce na luty

Złota porada* nr 24

   
Jak poprzez działania w social media wpłynąć na sprzedaż w sklepie internetowym?

Mimo, że Twoja marka istnieje w mediach społecznościowych to całkiem możliwe, że nie wykorzystujesz w tym obszarze potencjału tego kanału do wspierania sprzedaży Twojego e-commerce. Jak szybko odnaleźć się w tym temacie i dzięki social mediom zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie?
Zacznij od stworzenia strategii wizerunku

Na początku postaw sobie pytanie jak chcesz, aby postrzegano Twoją markę, czym powinna wyróżniać się na tle konkurencji, do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć i co im zaoferować? Ustalenie grupy docelowej do jakiej będziesz kierował swój przekaz ma kluczowe znaczenie dla doboru sposobu komunikacji w sieci.

Przy promocji bardzo istotna jest spójna komunikacja. Nasze działania offline powinny być ściśle związane z online i tworzyć spójny komunikat nie tylko pod względem treści, ale także pod względem graficznym. Jeżeli więc posiadasz sklep stacjonarny, musi on być utrzymany w tej samej kolorystyce i "duchu" jak sklep internetowy.

Aby właściwie i obiektywnie dobrać kreację do oczekiwań grupy docelowej, warto rozważyć przeprowadzenie ankiety na próbce minimum 100 osób z tej grupy. W takim badaniu ankietowani wybierają, spośród 2-3 opcji szablonów graficznych, ten który najbardziej się im podoba.
Targetuj swoje działania

Dzięki możliwościom jakie daje nam Facebook, jesteśmy w stanie skierować konkretne treści do określonej przez nas grupy odbiorców. W przypadku sklepu z kosmetykami dla młodzieży, możemy targetować treści m.in. do konkretnej grupy wiekowej, płci, lokalizacji na terenie Polski czy za granicą. Dodatkowo możemy tworzyć komunikat do osób, które interesują się np. makijażem, pielęgnacją lub uczą się na kierunkach związanych z kosmetologią i wizażem.

Przykład:
Producent wyrobów pończoszniczych Gabriella kierował niektóre swoje reklamy produktowe do kobiet planujących ślub (kobiety, których wydarzeniem z życia były zaręczyny) oraz do matek (targetowanie na kobiety mające dzieci w określonym wieku). Dzięki temu, komunikat był odpowiednio dopasowany do odbiorców, co doprowadziło do zwiększenia konwersji na wybraną kategorię produktów.


Źródło: http://www.facebook.com/GabriellaPoland/
Buduj społeczność

Na początku naszych działań w social media, celem jest pozyskanie jak największej ilości fanów. Możemy to osiągnąć organizując różnego rodzaju konkursy i tworząc treści nakłaniające do interakcji np. porównanie dwóch produktów, czy podawanie przez fanów w komentarzach odpowiedzi na zagadkę czy rebus.

Źródło: http://www.facebook.com/swiatagd.poznan/
Aktualnie Facebook umożliwia zapraszanie do polubienia fanpage'a osoby, które zareagowały na konkretny post na profilu. Dzięki temu możesz praktycznie za darmo pozyskiwać nowych fanów, a dzięki temu że weszli oni wcześniej w interakcję z Twoim komunikatem, chętniej przyjmą to zaproszenie.
Sprzedawaj

Gdy zbudujesz już zaangażowaną społeczność, możesz zacząć sprzedawać swoje produkty. Dzięki takim narzędziom Facebooka jak np. posty linkowe, z łatwością przekierujemy użytkownika do strony głównej sklepu lub do konkretnego produktu. Dodatkowo przez oznaczanie produktów w poście, umożliwisz użytkownikowi facebooka dokonanie zakupu w samym portalu lub łatwe przekierowanie go do sklepu internetowego, gdzie dokończy zakup.

Oprócz tworzenia konkretnych postów produktowych ważne jest, aby doceniać naszą społeczność. Sprawdzają się tutaj oferty specjalnie skierowane jedynie do naszych fanów np. kody promocyjne do sklepu online.


Źródło: http://www.facebook.com/Savpol-Mistrzowie-dobrego-smaku-175266799151525/
Jedną z najbardziej skutecznych form promocji produktów na Facebooku jest karuzela.

Badania na dużej liczbie kont potwierdzają, że reklamy z użyciem karuzeli mogą być nawet 10 razy skuteczniejsze niż post sponsorowany. Natomiast inne źródło wskazuje, że reklama w formie kolekcji jest zdecydowanie bardziej efektywna niż wideo.
Powyżej wspomnieliśmy zaledwie o wycinku możliwości, które daje Facebook w zakresie promocji i wsparcia sprzedaży sklepu internetowego. Social media to jednak nie tylko Facebook, o czym przeczytasz w dalszej części na naszym blogu.

Przeczytaj pełną poradę
   
     
Zainteresowaliśmy Cię?

Poleć kalendarzecommerce.pl znajomym, którzy prowadzą e-commerce i przekaż im klucz dostępu do pozornie oczywistych, ale wartościowych porad aktualizowanych każdego dnia, które pomogą prowadzić akcje sprzedażowe, zwiększać konwersję w sklepie oraz sprzedawać więcej i lepiej.

Udostępnij poradę


Zaproś znajomych, którym zależy,
którzy też chcą sprzedawać więcej i lepiej.


 
Aktualizacja kalendarza, porady sprzedażowe i wsparcie merytoryczne:
 
* Ilu ekspertów tyle lepszych i gorszych porad. My dobrze wiemy jak prowadzić sprzedaż internetową, warto wziąć nasze porady pod rozwagę i przetestować je w swoim sklepie!