Kalendarz e-commerce Kalendarz e-commerce

Zaplanuj działania marketingowe zwiększające sprzedaż Twojego e-commerce na czerwiec

Złota porada* nr 28

   
Jak wykorzystać działania w social media do wygenerowania ruchu i promocji platformy B2B?

Media społecznościowe to obecnie jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji, który pozwala budować świadomość marki poprzez jej pozycjonowanie oraz poprzez pogłębianie relacji z klientami. Co ciekawe z roku na rok coraz większe możliwości ma on w obszarze B2B, choć mogłoby się wydawać, że działania te mają głównie sens dla firm sprzedających klientom indywidualnym.
W strategii działań w mediach społecznościowych powinny być ujęte odpowiedzi na takie pytania jak:
Kto jest Twoją grupą celową?
Z jakich platform mediów chcesz korzystać?
Jakie treści chcesz publikować?
Jak z mediów korzystają Twoi konkurenci?
Tak zarysowana strategia będzie podstawą dalszych działań.
Wybór platform

W tym miejscu warto zaznaczyć, aby w działaniach B2B nie ograniczać się wyłącznie do LinkedIn – platformy, która rzeczywiście ma wiodącą reputację, przede wszystkim ze względu na swój w pełni biznesowy charakter. Przy kreatywnym podejściu do platform społecznościowych ze spokojem działania B2B możemy prowadzić również na SlideShare, Facebooku, Instagramie, YouTubie, Twitterze, a nawet Pintereście.

Na każdej z tych platform możemy budować rozpoznawalność i świadomość naszej marki, co w przyszłości może również generować sprzedaż. Jednak musisz zastanowić się, czy faktycznie tam znajdują się Twoi potencjalni klienci. Jeżeli dystrybuujesz odzież, dzięki LinkedIn możesz trafić do większych klientów, ale jeżeli chcesz swój przekaz kierować do małych sklepów w mniejszych miejscowościach - ta platforma nie da Ci takich możliwości.


W komunikacji na tej platformie warto śledzić wszelkie zmiany, korzystając przede wszystkim ze znanych portali dla marketingowców i działać zgodnie z trendami. Spróbuj utworzyć grupę, w której będziesz ekspertem w zakresie jej tematyki. Duży potencjał Facebooka jest również w filmach i transmisjach na żywo – stworzenie transmisji na żywo w formie webinaru lub Q&A (pytania i odpowiedzi) przyniesie na pewno wiele korzyści, a dodatkowo Twoi fani będą mieli okazję poznać Ciebie i Twoje produkty.

Facebook daje również możliwość dotarcia do bardzo wąskich grup, dzięki płatnym kampaniom. Ustawiaj płatne promocje z poziomu managera reklam, dzięki czemu będziesz mógł lepiej sprecyzować do kogo dana reklama ma dotrzeć. Promowanie właśnie z poziomu managera kampanii, pozwala ustawić promocje na np. konkretne nazwy stanowisk osób na których szczególnie Ci zależy.


Sprawne wykorzystanie jego potencjału sprawi, że Twoi potencjalni klienci mogą poznać Ciebie od drugiej, bardziej ludzkiej strony. Dodatkowo to świetne medium sprzedające produkty poprzez piękne fotografie albo ukazanie przedmiotów w użyciu, dzięki czemu zapoznać się z ofertą będą mogły nie tylko osoby posiadające katalog.

Źródło: lampy LUCTRA


YouTube pozwoli Ci na pokazanie jak można zastosować Twoje produkty. Jeżeli w swojej platformie B2B umieścisz odnośnik do Twoich publikacji w tym serwisie, może to sprawić, że klienci obejrzą także inne filmy z Twojego kanału i kupią inne produkty. Dodatkowo to także świetna okazja do doprowadzenia ruchu do platformy.

Źródło: isprzet.pl


Pinterest jest miejscem, gdzie możemy grupować całe linie produktowe, przez co tworzą się całe albumy, które klienci mogą w łatwy sposób wyszukiwać i zapisywać poprzez przypięcie ich do własnej tablicy.

Źródło: gabriella.pl
Kliknij i sprawdź jakie inne działania powinieneś rozważyć przy tworzeniu strategii social media dla sektora B2B!

Przeczytaj pełną poradę
   
     
Zainteresowaliśmy Cię?

Poleć kalendarzecommerce.pl znajomym, którzy prowadzą e-commerce i przekaż im klucz dostępu do pozornie oczywistych, ale wartościowych porad aktualizowanych każdego dnia, które pomogą prowadzić akcje sprzedażowe, zwiększać konwersję w sklepie oraz sprzedawać więcej i lepiej.

Udostępnij poradę


Zaproś znajomych, którym zależy,
którzy też chcą sprzedawać więcej i lepiej.


 
Aktualizacja kalendarza, porady sprzedażowe i wsparcie merytoryczne:
 
* Ilu ekspertów tyle lepszych i gorszych porad. My dobrze wiemy jak prowadzić sprzedaż internetową, warto wziąć nasze porady pod rozwagę i przetestować je w swoim sklepie!